Hulp nodig?

Hieronder vind u de veelgestelde vragen gecategoriseerd op Consumenten of Vakspecialisten. Mocht uw antwoord er niet bij staan, dan kunt u uw vraag stellen aan ons via de mail of via de chat.

Welke tarieven hanteren jullie?

Tarieven kunnen verschillen per categorie en per klus. Je ziet de geldende tarieven (voorrijkosten, uurtarief) altijd direct bij de vakspecialist staan. Daarnaast kan je op basis van het aantal opgegeven uren door de vakspecialist zelf goed inschatten wat de klus gaat kosten. 

Worden er voorrijkosten gerekend?

Voorrijkosten (of reiskosten naar de afspraak toe) zijn niet altijd nodig, dit is afhankelijk van de vakman zelf en de klus die ervoor is gepland. Als een klus te ver uit hun buurt is, hebben ze de vrijheid om jouw aanvraag niet te accepteren of om voorrijkosten te rekenen. De tarieven voor de voorrijkosten staan vermeld bij de vermelding van de vakspecialist. Overleg altijd met de vakspecialist als je contact opneemt, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Wat is de service fee?

ReparatieNet is een platform waar je duizenden vakmensen, die bij ons zijn aangesloten, gratis met elkaar kunt vergelijken. Wij berekenen geen service fee, zoals andere platforms dat wel doen. 

Waarom ligt het tarief voor spoed hoger?

In het geval van een spoedklus wil je zo snel mogelijk geholpen worden en daarom vragen Vakmannen voor spoedservice een hoger tarief. Zij schuiven in hun agenda om jou zo snel mogelijk te helpen. Vaak zetten zij ander werk daarvoor opzij. Het spoedtarief staat vermeld bij de vermelding van de vakspecialist, maar de tarieven kunnen fluctueren, dus het is altijd goed om van te voren te overleggen met de vakspecialist, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.