Hulp nodig?

Hieronder vind u de veelgestelde vragen gecategoriseerd op Consumenten of Vakspecialisten. Mocht uw antwoord er niet bij staan, dan kunt u uw vraag stellen aan ons via de mail of via de chat.

Wat is ReparatieNet?

Via ReparatieNet kom je direct in contact met een vakman voor het uitvoeren van een klus in en om het huis. Je zoekt eenvoudig op onze site naar een bepaalde klus en krijgt alle vakmannen met contactgegevens in beeld. Je kunt direct zelf contact opnemen en je weet direct wanneer hij/zij bij je langskomt. Wij zijn geen vergelijkingssite waar je vrijblijvend (meerdere) offertes kan aanvragen. Wij tonen je voor het boeken de tarieven, zodat je weet waar je aan toe bent.

Hoe bestel ik een vakman?

Zoek je klus die je wilt laten uitvoeren en maak een selectie. De contactgegevens staan direct in beeld en je kunt dus zelf direct contact opnemen met de gewenste vakman op basis van tarief, afstand & reviews. Houd er rekening mee dat de minimale afname voor elke klus 1 uur is.

Voor welke tijden kan ik een vakman bestellen?

Via de website kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week een afspraak maken. Kies je voor een spoedaanvraag dan komt een vakman je binnen 24 uur (maar meestal dezelfde dag) nog helpen. Voor alle andere momenten kun je afspraken inplannen van 08.00 uur tot 21.00 uur.

Vinden jullie altijd iemand voor mijn klus?

Het zijn de vakmannen zelf die bepalen of ze jouw klus wel of niet oppakken. Al gaat het in verreweg de meeste gevallen snel en goed, 100% garantie kunnen wij om die reden nooit geven. Tip: geef een duidelijke omschrijving van je klus mee en kies verschillende momenten die jou uitkomen. Zo wordt je klus meestal het snelst opgepakt. Ook wanneer het een keer niet lukt, krijg je van ons altijd automatisch bericht per email.

Waar kan ik ReparatieNet gebruiken?

Wij zijn landelijk actief. Overal in Nederland kun je via onze site een aanvraag doen.

Moet ik thuis zijn voor de afspraak?

Ja! Jij of iemand anders moet aanwezig zijn om de vakman binnen te laten. Of je vervolgens gedurende de uitvoer van de klus ook aanwezig bent, is aan jou. Wij raden je wel altijd aan om tot na afronding van de klus thuis te blijven. Let op: is er niemand thuis en staat de vakman voor een dichte deur dan vragen wij of hij jou belt of een bericht stuurt. Hij zal vervolgens maximaal 20 minuten in de buurt van jouw locatie wachten. Daarna mag hij 30 euro in rekening brengen wegens misgelopen inkomsten.

Met welke vakmannen werken jullie samen?

De vakmannen die actief zijn op ReparatieNet zijn allemaal geregistreerd bij de Kamer van Koophandel. Verreweg de meesten werken als ZZP'er. Wanneer zij zich bij ReparatieNet aanmelden worden zij vooraf door ons gescreend. Wij kijken bijvoorbeeld of we online geen rare zaken of klachten tegenkomen en vragen bij twijfels altijd een portfolio op. Zo doen wij ons uiterste best om alleen goede vakmensen toe te laten. Staat een vakman online, dan houden wij zijn prestaties goed in te gaten. Om die reden ontvang je na uitvoering van een klus altijd een email waarin wij je vragen om de vakman te beoordelen. Aan de hand van die beoordelingen houden wij voor iedere vakman een score bij. Scoort hij (en soms zij) een onvoldoende (een score van minder dan 3,6 uit 5) dan staken we per direct de samenwerking.

Hoe zit het met garantie?

De garantietermijn verschilt per klus. Op installatie en montage zit een standaard garantie termijn van twee maanden. In bijzondere omstandigheden (bv noodreparaties) kan hiervan worden afgeweken. De exacte garantietermijn kun je altijd het beste bespreken met de vakman die jou komt helpen. Je kunt ook kiezen voor ons ReparatieNet Garantiepakket. Dit is een optionele garantie die als doel heeft om jouw klus extra te beschermen. Je betaalt voor dit garantiepakket €6,95 per klus.

Is ReparatieNet verzekerd?

Van onze vakmannen eisen wij dat zij zelf een goede aansprakelijkheidsverzekering hebben afgesloten. De vakman is en blijft verantwoordelijk voor de uitvoering van de klus en is altijd de eerste persoon die aangesproken dient te worden. Is dat niet mogelijk, dan bieden wij een vangnet. Zo kun je bijvoorbeeld ook gebruik maken van ons ReparatieNet garantie pakket. Let op: alleen wanneer je de klus volledig via ReparatieNet laat verlopen kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan ons via de betaallink die je ontvang per sms of email.

Ik kan mijn klus niet vinden.

Staat jouw klus nergens op onze site, dan kun je in dat geval kiezen voor de optie 'per uur' en de klus zo duidelijk mogelijk omschrijven. Tip: gebruik de zoekfunctie op de site door termen in te typen als 'kraan vervangen', 'verstopping oplossen', 'muur verven'.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Wij helpen je graag online verder. Neem hiervoor contact met ons op via de chatbot functie. Daar vind je de meeste antwoorden op je vraag. Ook kun je daar problemen en klachten melden.

Kan ik jullie bellen?

Nee, als online platform kiezen we er voor om zoveel mogelijk online te regelen. Via onze chatbot krijg je direct antwoord op de meest gestelde vragen en helpt de chatbot je verder. Ook kun je daar problemen en klachten melden.